My Cartסל קניות‬
לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.
My Wish listהמועדפים שלי
There are no products on Wishlist!

טיפים לבחירת תאורה לבית

תאורה יכולה לייצר אווירה, להדגיש, לטשטש. גופי תאורה טובים משדרגים כל חלל ומוסיפים לעיצוב. תאורה היא דבר מופלא. תאורה יכולה לייצר אווירה, להדגיש, לטשטש. גופי תאורה טובים משדרגים כל חלל ונותנים לו טאץ’ נוסף לעיצוב. לפעמים נרצה להסתיר את גופי התאורה, כך שרק נראה את האור שהם מפיצים. לפעמים נבחר בגוף תאורה בעל נוכחות דרמטית שיכול אפילו להיות האלמנט הדומיננטי ביותר בעיצוב החלל. 

Style
Design
HOME LIGHTING
functionality
שקופית קודמת
שקופית הבאה

6 טיפים לבחירת תאורה לבית:

1. פונקציונליות

דבר ראשון בחרו תאורה פונקציונלית. כלומר תאורה שתייצר את האור שאתם צריכים במקום הנתון. החליטו איזה סוג של אור אתם צריכים בכל מקום. – בחדר עבודה או במטבח לדוגמה נרצה אור שישטוף את החלל. לעומת זאת מעל פינת האוכל אפשר למקם גוף עם תאורה ממוקדת יותר. כמו כן החליטו מה עוצמת האור הנחוצה והרצויה לכם. אור חזק/ בינוני/ חלש/ מתכוונן? לדוגמה: האם בחדר השינה גם מתלבשים? אם כן נרצה תאורה יותר חזקה מאשר אם יש חדר ארונות נפרד שבו ממוקמת המראה.

2.חיסכון

במידת האפשר בחרו בגופי תאורה שאפשר להתאים להם נורות חסכוניות. אלו נורות שא. צורכות הרבה פחות חשמל וב. יש להן יותר שעות אור, שזה אומר שהן נשרפות אחרי יותר זמן, כלומר צריך להחליף אותן פחות. וכך חסכנו פעמיים.

קיים היום מגוון רחב של נורות חסכוניות. אלו הנורות שמגיעות בדרך כלל בצורת סליל, אבל קיימות גם בצורת הנורה הרגילה (בלון). הנורות הללו לא מתחממות ולכן גם לא מחממות. זהו יתרון חשוב במיוחד למקומות שבהם אנו שוהים הרבה וצריכים אור ששוטף את החדר, כמו מטבח (במטבח גם כך יותר חם בגלל הבישול) או בחדר העבודה.

צורה נוספת שבה מופיעות הנורות הקרות הן צורת הצינור, כמו הפלורסנטים של פעם. אבל בניגוד לפלורסנט הן לא מרצדות (את הריצוד של הפלורסנט לא רואים, אבל הוא גורם לעצבנות ומחזק הפרעות קשב). שימו לב שהקונוטציה שלהן משרדית ומשום כך יש לבחור בקפידה להיכן הן מתאימות. היום, מטעמים אקולוגיים יותר ויותר חברות מובילות מפתחות גופים עם תאורה קרה וחסכונית.

מתי בכל זאת נבחר בנורות החמות? 

כשנרצה להשתמש ב-up light – גוף תאורה שצמוד לקיר וזורק אור על התקרה. היום כמעט ואין עדיין גופים כאלו עם תאורה קרה. עוד סיבות לבחירה בנורה חמה – כשנרצה אפשרות לעמעם את האור. זו עדיין אפשרות מורכבת, יקרה ולפעמים גם כלל לא אפשרית בגופים עם נורות חסכוניות. או כשגוף התאורה שנדלקנו עליו בא רק עם האופציה הזו.

3. צבע האור

העדיפו לבית נורות עם גוון אור צהוב המדמה את אור השמש הטבעי. זה יותר חם וגם יותר מחמיא לנו. תאורה לבנה נותנת תחושה משרדית. שימו לב מה כתוב על הנורה. הנורות החסכוניות מגיעות במגוון צבעים של אור: לבן /צהוב ולפעמים באמצע. נורות ליבון, שהן הנורות של פעם (עם חוט הליבון), וכך גם נורות הלוגן הן תאורה חמה וצהובה תמיד.

4. אווירה

תאורה יכולה לשנות אווירה בחדר. גוף תאורה מיוחד מעל פינת האוכל או אפילו בשירותי האורחים, ספוט שמאיר על תמונה, מנורה עומדת שנותנת אור מקומי. אלו הדברים שיוסיפו אווירה ונופך אישי ומעניין.

5. נורות Led

בחנו את האפשרות להשתמש בנורות מסוג לד (LED. אלו גם הנורות שיש בטלפונים הסלולריים). גם נורות הלד הן נורות חסכוניות שצורכות מעט חשמל בשעת השימוש והן בעלות אורך חיים ארוך מאד. הן יותר יקרות מהמקבילה הרגילה אבל ישנם מקומות שזה שווה את ההשקעה. ספוטים שקועים בתקרה, מנורות קריאה (ציינתי כבר שזה לא מחמם?).

בגלל התחזוקה הנמוכה שהן דורשות הן מתאימות במיוחד גם למקומות ציבוריים (המון שעות בערה = צורך להחליפן רק אחרי המון זמן). כמו כן הן מגיעות במגוון צבעים מה שמאפשר משחק עם האווירה שאנחנו רוצים לייצר.

6. תכנון התאורה – בהתחלה

בחרו גופי תאורה בשלב מוקדם ככל האפשר של הפרויקט. לכו לראות מה אתם אוהבים ומה אתם מעדיפים למיקומים שונים בבית. תאורה שקועה בתקרה / תאורה מהקיר / פס של ספוטים / מנורה עומדת וכו’. כל אחד דורש מיקומים שונים של נקודות המאור בבית.

Wishlist 0
Continue Shopping
דילוג לתוכן